Звідки черпатиме доходи Держбюджет наступного року?

При розробці проекту бюджету на 2017 рік враховано основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2017 рік, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2016 №399, та основні завдання бюджетної політики, що спрямовані на забезпечення збалансування державних фінансів.

Дохідна частина проекту бюджету на 2017 рік розроблена з урахуванням чинних та запропонованих змін норм податкового та бюджетного законодавства, з наступними особливостями:

  • податку на прибуток підприємств:
  • обчислення податку на прибуток виходячи з бухгалтерського фінрезультату, відкоригованого на податкові різниці;
  • нарахування та сплата податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств здійснюється поквартально  наростаючим підсумком.
  • податку на додану вартість:
  • скасування спецрежиму оподаткування сільськогосподарських підприємств;
  • збереження ставки 0 відсотків для оподаткування операцій з постачання зернових і технічних культур за межі митної території України;
  • покращення адміністрування податку, шляхом використання системи електронного адміністрування податку на додану вартість, яка забезпечить автоматичний облік в розрізі платників податку.

Також було враховано:

  • індексацію ставок, виражених у абсолютних значеннях по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів, використання води, надр непов’язаних з видобутком, користування радіочастотним ресурсом, а також по екологічному та акцизному податках, додаткові надходження у обсязі 5,1 млрд. гривень;
  • збільшення ставок акцизного податку на тютюнові вироби (адвалорної та специфічних), алкогольні напої (спирт, горілка, пиво), запровадження єдиної ставки акцизного податку на дизельне паливо, зменшення тіньового обігу палива внаслідок запровадження електронного адміністрування акцизного податку, додаткові надходження у обсязі 14,2 млрд. гривень;
  • збільшення ставки рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України  з 2,4 дол. США до 4,8 дол. США, додаткові надходження у обсязі 1,3 млрд. гривень;
  • вирівнювання податкового навантаження на суб’єктів господарювання, що користуються діапазонами радіочастот, які за висновками НКРЗІ є перспективними для розвитку 4G стільникового зв’язку (збільшення ставки рентної плати для окремих діапазонів у 488 разів – з 41 грн. до 20 тис. грн. за кожний 1 МГц смуги радіочастот на місяць) у обсязі 1,7 млрд. грн.;
  • внесення змін центральними органами виконавчої влади до нормативно-правових актів у частині надання послуг морськими (річковими) портами, додаткові надходження у обсязі 0,4 млрд. гривень.

Крім цього, враховано часткове спрямування надходжень (акцизний податок з пального і транспортних засобів, ввізне мито на нафтопродукти та транспортні засоби, плата за проїзд автомобільними дорогами), що зараховуються відповідно до бюджетного законодавства до загального фонду державного бюджету, до спеціального фонду державного бюджету на розвиток дорожнього господарства у обсязі 14,2 млрд. гривень.

На загальний обсяг прогнозу доходів по основних податках суттєвий вплив мають макроекономічні показники фонду оплати праці найманих працівників і грошового забезпечення військовослужбовців, прибутку прибуткових підприємств, кінцевих споживчих витрат домашніх господарств, експорту та імпорту товарів і послуг, обмінного курсу гривні до долара США, а також обсяги виробництва підакцизних товарів, видобутку корисних копалин та інші показники.

Прогноз доходів зведеного бюджету на 2017 рік визначений з урахуванням поточного виконання бюджету, змін до податкового та бюджетного законодавства, і становить 876,9 млрд. грн. Прогнозна сума доходів загального фонду зведеного бюджету на 2017 рік становить 807,5 млрд. гривень.

Прогнозні показники доходів зведеного бюджету на 2017 рік, порівняно із затвердженими показниками 2016 року (зі змінами), збільшуються на 127,9 млрд. грн. або на 17,1 відсотка, у тому числі по загальному фонду на 106,3 млрд. грн., або на 15,2 відсотків, по спеціальному фонду на 21,6 млрд. грн., або на 45,4 відсотка.

Динаміка надходжень до Зведеного бюджету України

у 2012-2017 роках

млрд. грн.

  2012

факт

2013 факт 2014* факт 2015* факт 2016* затверджено зі змінами 2017* прогноз Відхилення прогнозу

2017 року від затвердженого зі змінами 2016 року

+/- %
зведений бюджет, разом, в т.ч.: 445,5 442,8 460,7 652,0 749,0 876,9 127,9 117,1
загальний

фонд

369,7 375,0 387,2 602,7 701,2 807,5 106,3 115,2
спеціальний фонд 75,8 67,8 73,5 49,3 47,8 69,4 21,6 145,4

*без урахування тимчасово окупованої території АР Крим і м. Севастополь та ОВДП (6,9 млрд. грн. у 2014 році).

Код 11010000

Податок та збір на доходи фізичних осіб

Прогноз надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2016 рік розрахований із урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, рівня середньої заробітної плати, а також бази та ставок оподаткування доходів фізичних осіб, становить 150 609,9 млн. грн., у тому числі:

  • до місцевих бюджетів – 87 448,2 млн. грн.,
  • до державного бюджету – 63 161,7 млн. грн.

Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб:

  • застосування єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою 5%);
  • підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;
  • зниження податкового навантаження на громадян, за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50% прожиткового мінімуму для працездатних осіб для будь-якого платника податку за умови, що дохід не перевищує 1,4 прожиткового мінімуму для працездатних, визначено у сумі 4,4 млрд. гривень;

При прогнозуванні податку на доходи фізичних осіб враховано:

  • справляння військового збору;
  • підвищення порогу розміру пенсій або щомісячного довічного грошового утримання з 3 мінімальних заробітних плат до 10 прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, що не підлягає оподаткуванню ПДФО та військовим збором;
  • звільнення від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.

 

Код 11020000

“Податок на прибуток підприємств”

Прогнозна сума податку на прибуток підприємств до зведеного бюджету на 2017 рік становить 63 500,0 млн. грн., з них 57 280,0 млн. грн. – до загального фонду державного бюджету, 6 220,0 млн. грн. – до загального фонду місцевих бюджетів.

Розрахунок прогнозу надходжень податку на прибуток підприємств на 2017 рік, здійснено на підставі динаміки надходжень за попередні роки, очікуваного декларування та надходжень у 2016 році  та прогнозного фінансового результату підприємств до оподаткування на 2017 рік.

При прогнозуванні надходжень податку на прибуток на 2017 рік враховано:

  • термін подання податкової звітності та сплата податку на прибуток підприємств за підсумками кварталу;
  • позитивна динаміка декларування та сплати податку на прибуток у 2016 році;
  • збільшення прибутку прибуткових підприємств.

 

Код 13000000

Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів

Прогнозна сума надходжень рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів до державного бюджету в 2017 році становить 52 113,9 млн. грн., в тому числі:

  • рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів –315,0 млн. грн.;
  • рентна плата за спеціальне використання води – 715,9 млн. грн.;
  • рентна плата за користування надрами – 44 303,3 млн. грн.;
  • рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України –4 119,9 млн. грн.;
  • рентна плата за транспортування – 2 659,8 млн. гривень.

 

Код 13010000

“Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів”

Прогнозна сума надходжень  рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на 2017 рік до державного бюджету становить
315,0 млн. гривень.

Розрахунок здійснено з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки, надходжень поточного року, прогнозного індексу цін виробників промислової продукції, тенденції платного відпуску деревини.

 

Код 13020000

“Рентна плата за спеціальне використання води”

Прогнозна сума надходжень  рентної плати за спеціальне використання води на 2017 рік до державного бюджету становить 715,9 млн. гривень.

Розрахунок здійснено з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки, надходжень поточного року, прогнозного індексу цін виробників промислової продукції, а також тенденції використання води водокористувачами.

 

Код 13030000

“Рентна плата за користування надрами”

Прогнозна сума надходжень до державного бюджету рентної плати за користування надрами, а саме видобування копалин загальнодержавного значення на 2016 рік становить 44 303,3 млн. гривень.

Розрахунок здійснено з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки, надходжень поточного року, прогнозного індексу цін виробників промислової продукції, а також тенденції видобутку (погашення) корисних копалин.

Рентна плата за видобування нафти, газового конденсату, природного газу розрахована відповідно до прогнозних обсягів видобутку, за даними
ПАТ “НАК “Нафтогаз України” (ПАТ «Укргазвидобування»), ПАТ «Укрнафта», Державної фіскальної служби України та у повному обсязі зараховується до Державного бюджету України.

 

Акцизний податок

(коди 14020000, 14030000)

Прогнозний показник надходжень акцизного податку до державного бюджету на 2017 рік визначено у сумі 109 596,1 млн. грн. виходячи з прогнозних обсягів виробництва, експорту та імпорту підакцизних товарів з врахуванням змін законодавства.

У розрахунку прогнозних надходжень акцизного податку враховано
4,4 млрд. грн. додаткових надходжень за рахунок підвищення ставок,  визначених в абсолютних значеннях, шляхом їх індексації, що передбачено пунктом 4 розділу ХІХ Податкового кодексу України.

Крім того, прогнозний показник враховує 14,2 млрд. грн. від додаткових змін до Податкового кодексу України щодо підвищення ставок (крім індексації) на тютюнові вироби та окремі алкогольні напої, запровадження єдиної ставки на дизельне паливо незалежно від вмісту сірки.

 

Код 14020000

Акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції)

Прогнозний показник надходжень акцизного податку з вироблених в Україні товарів до державного бюджету у 2017 році визначений на основі прогнозних обсягів виробництва та реалізації підакцизних товарів на 2017 рік та з врахуванням змін законодавства становить 68 133,9 млн. гривень.

 

Код 14030000
Акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

На надходження акцизного податку з ввезених в Україну підакцизних товарів (продукції)  впливають обсяги імпорту підакцизних товарів, зокрема транспортних засобів та пального, питома вага яких в загальних надходженнях акцизного податку з ввезених товарів складає понад 90 відсотків.

Прогнозний показник надходжень до державного бюджету акцизного податку з ввезених в Україну товарів на 2017 рік визначено на основі прогнозних обсягів імпорту підакцизних товарів та з врахуванням змін законодавства становить 41 462,2 млн. гривень.

 

 

Код 14040000

Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів

Прогнозний показник надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів до місцевих бюджетів у 2017 році визначений з врахуванням прогнозних показників індексу споживчих цін, темпів росту курсу гривні до долара США та євро, та темпів реалізації оподатковуваних товарів на 2017 рік і становить
11 462
 млн. гривень.

 

Податок на додану вартість

(коди 14060000, 14070000)

Прогнозна сума надходжень податку на додану вартість до зведеного бюджету становить 281 700 млн. грн., з них:

  • 82 300 млн. грн. – ПДВ з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування;
  • 199400 млн. грн. – ПДВ з ввезених на територію України товарів.

 

Код 14060000

“Податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) з урахуванням бюджетного відшкодування”

Розрахунок податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів на 2017 рік враховує кореляційну залежність показників кінцевих споживчих витрат та надходжень податку, вплив динаміки роздрібного товарообороту підприємств, обсягу реалізації послуг населенню, валового нагромадження основного капіталу, змін кон’юнктури валової доданої вартості за видами економічної діяльності та динаміку експорту товарів і становить
82 300 млн. гривень.

При прогнозуванні враховано норми Податкового кодексу України, які впливають на доходи бюджету в частині ПДВ з вироблених в Україні товарів, а саме:

  • використання системи електронного адміністрування податку на додану вартість, яка забезпечить автоматичний облік в розрізі платників податку;
  • скасування спецрежиму оподаткування сільськогосподарських підприємств;
  • збереження ставки 0 відсотків для оподаткування операцій з постачання зернових і технічних культур за межі митної території України.

 

 

 

 

 

Код 14070000

“Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів

Розрахунок прогнозу надходжень податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів на 2017 рік здійснено на основі обсягу зовнішньоекономічних операцій, динаміки імпорту товарів з урахуванням зміни обсягів пільг, позитивної динаміки у визначенні реальної митної вартості.

Прогнозна сума надходжень податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів на 2017 рік до зведеного бюджету становить 199 400 млн. гривень.

Код 15010000

“Ввізне мито”

Прогнозні надходження ввізного мита до державного бюджету на 2017 рік розраховані та визначені в сумі 22 355 млн. гривень.

Розрахунок прогнозних надходжень ввізного мита здійснено на основі прогнозного обсягу імпорту товарів та послуг на 2017 рік та середньорічного обмінного курсу гривні до долара США.

Також, у розрахунку прогнозних надходжень ввізного мита на 2017 рік враховано середньозважену ставку ввізного мита за даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

 

Код 15020000

“Вивізне мито”

Прогнозні надходження вивізного мита на 2017 рік до державного бюджету розраховані виходячи зі структури експорту товарів, що оподатковуються вивізним митом, та визначені в сумі 395 млн. гривень.

Основну частку (понад 80 %) надходжень вивізного мита до бюджету забезпечує експорт:

  • насіння олійних рослин;
  • відходів та брухту чорних металів.

У розрахунку враховано прогнозний обсяг експорту товарів та послуг на 2017 рік,  прогнозний середньорічний обмінний курс гривні до долара США та зменшення ставок вивізного мита, що відповідає міжнародним зобов’язанням України, встановленим Законом України від 10.04.2008 №250-VI “Про ратифікацію Протоколу про вступ України до Світової організації торгівлі”.

 

Код 22012100

“Збір за видачу спеціальних дозволів на користування надрами та кошти від продажу таких дозволів”

Починаючи з 2005 року Законом України про Державний бюджет України запроваджено аукціонний продаж спеціальних дозволів на користування надрами. Відповідно до затвердженої Кабінетом Міністрів України методики базою для розрахунку початкової ціни спеціального дозволу приймається вартість запасів і ресурсів корисних копалин родовищ або ділянки надр.

Обсяги надходжень до загального фонду державного бюджету коштів від продажу спеціальних дозволів на користування надрами та збору за видачу таких дозволів на 2017 рік плануються на рівні 260 млн. гривень.

 

Код 22060000

“Кошти, отримані за вчинення консульських дій”

Прогнозний показник надходжень до державного бюджету коштів за вчинення консульських дій на 2017 рік визначено у сумі 871,8 млн. гривень.

На прогнозну суму коштів за вчинення консульських дій впливатимуть, крім обмінного курсу гривні до долара США, такі чинники:

рівень виконання заходів з паспортизації громадян України (кількість оформлених паспортів  громадян України для виїзду за кордон, у тому числі з безконтактним електронним носієм інформації, що будуть видані закордонними дипломатичними установами України громадянам, які перебувають за межами держави);

кількість вчинених  консульських дій: з питань громадянства та постійного проживання, за  видачу посвідчень особи на повернення в Україну, нотаріальні дії, легалізацію та витребування документів, реєстрацію актів цивільного стану, за видачу віз (спостерігається зменшення кількості звернень до закордонних дипломатичних установ України у результаті подій на сході України та тимчасової окупації АР Крим);

інтенсивність зовнішньополітичної діяльності, лібералізація візового режиму з окремими державами тощо.






Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *