Венера Мілоська тримала у руках прялку – вчені

Вже майже 200 років минуло з моменту знахідки на грецькому острові Мілос знаменитої статуї Венери. За цей час з’явилося багато гіпотез про те, що ж богиня тримала в руках. Деякі автори припускали, що у статуї була друга половина – зображення чоловіка (Ареса або Тесея) – і богиня стосувалася лівою рукою його плеча. Вважали, що Афродіта тримає дзеркало, дитину або яблука розбрату, що дісталася їй від Паріса. За іншою гіпотезою, в руках богині був щит, який вона використовувала як дзеркало. За ще однією версією, статуя зображує не Афродіту, а богиню перемоги Ніку, яка тримає лівою рукою щит, а правою записує на ньому імена прославлених героїв.

Ще в 1950 роки археолог Елмер Зур (Elmer G. Suhr) припустив, що богиня насправді пряла нитку. Нещодавно ця гіпотеза була підтверджена у книзі Women’s Work: The First 20,000 Years – Women, Cloth, and Society in Early Times Елізабет Барбер (Elizabeth Wayland Barber), Вона є професором Оксидентал-коледжу в Лос-Анджелесі. Барбер вказує, що прядіння асоціювалося у греків з родючістю і жіночою сексуальністю, оскільки жінка, яка пряде, здавалося б, майже з нічого створює нитку, подібно до того, як вона створює дитини. Крім того, за припущенням Барбер, багато жінок, які прядуть, на античних вазах насправді є повіями, що прядуть в очікуванні клієнта.

Для перевірки цієї гіпотези застосували цифрове сканування статуї і технологію 3D-друку. Це зробив художник і дизайнер з Сан-Дієго Космо Венман (Cosmo Wenman), що отримав в результаті цифрову модель Венери Мілоської, яка пряде. У піднятій правій руці богиня тримає прядку, а лівою притримує нитку з веретеном. Ці деталі з одного боку дуже тонкі для різьблення по мармуру, з іншого – будуть надмірно обтяжувати руки. Таку проблему усвідомлював ще Елмер Зур, який виявив, що низка античних жіночих статуй зображені у позах, які передбачають прядіння, але без прядок і веретен. Зур припустив, що інструменти були відсутні спочатку, оскільки вже за позою статуї давній грек розумів, чим зайнята зображена жінка.

Венман наводить більш ймовірне пояснення. Він вважає, що прядка і веретено були виготовлені окремо з дерева або з золота і вкладені в руки статуї. Пізніше вони були вкрадені або просто загубилися.

http://gazeta.ua/






Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *