Чим може похвалитися міністерство інфраструктури

Виступ міністра інфраструктури у Верховній Раді України:

“Шановний пане Голово, шановний Прем’єр-міністр України, народні депутати, члени уряду, дорогі журналісти. Маю надзвичайну приємність представити вам ключові підсумки роботи Міністерства інфраструктури України за 2016 рік.

На самому початку хотів би подякувати Прем’єр-міністру України, коаліції, всім народним депутатам за підтримку та хорошу робочу синергію в цьому році. Саме командна робота дозволила нам отримати гідний результат за підсумками року. Ключове: ми змінюємо підхід до транспортної та інфраструктурної сфер. Через розвиток транспортної мережі та інфраструктури ми об’єднуємо країну, робимо її сильнішою, мобільнішою та ціліснішою. Саме шляхи дорожні, залізничні, авіаційні, морські поєднують країну в один сильний і міцний вузол, який не можна розрубати. Тому розвиток інфраструктури – це не тільки дороги і аеропорти, це національна безпека та державна міць. Отже, транспорт єднає людей, інфраструктура єднає країну.

Цього року ми не тільки розпочали важливі структурні реформи, ми вже маємо їх результат. Ми планомірно впроваджуємо європейські стандарти в інфраструктурі: дорожній фонд, ваговий контроль на автошляхах, розвиток прикордонної інфраструктури, запровадження систем контролю за якістю дорожніх робіт FIDIC та CoST. Ці стандарти є і будуть в Україні.

Але все по порядку. Автодорожня галузь. Призначено нового керівника Державного агентства автомобільних доріг України, “Укравтодор”, Славоміра Новака. Це колишній міністр інфраструктури Польщі. І ми покладаємо на нього величезні сподівання.

Прийнято бюджет, який передбачає 35 мільярдів гривень на дороги в 2017 році. Прийнято Закон про створення Дорожнього фонду і децентралізацію “Укравтодору”. Запроваджено нові підходи до фінансування дорожньої галузі.

Здійснено масштабне відновлення українських автошляхів. В 2016 році відремонтовано максимальну за 10 років протяжність доріг. Ліквідовано 66 відсотків “ямковості”. Майже 22 тисячі кілометрів розмітки нанесено, більш, ніж заплановано, на 2 відсотки.

Встановлено 60 тисяч дорожніх знаків і замінено. Це 110 відсотків від запланованого обсягу. Майже 7 одиниць техніки готові до боротьби з зимовою слизькістю та забезпечення снігоочищення автомобільних доріг загального користування. Але питання оновлення техніки надзвичайно гостре.

Запроваджено габаритно-ваговий контроль на автошляхах України, залучено 200 мільйонів євро в рамках проекту “Міський громадський транспорт України”. Проголосовано в першому читанні Закон про електронний квиток. Розроблено програму лібералізації та дерегуляції ринку регулярних приміських, міських та міжобласних автобусних перевезень.

Розроблено комплексну пропозицію щодо розвитку галузі електротранспорту в Україні. Підписано Меморандум про запровадження систем FIDIC та CoST.

Залізнична галузь. Призначено нового керівника ПАТ “Укрзалізниця” Войцеха Бальчуна. Сформовано наглядову раду, яка зараз в процесі корпоратизації буде змінена. Розроблено стратегічний план оновлення рухомого складу ПАТ “Укрзалізниця”. Запуск проектно-технічної допомоги “Twinning”, підтримка Міністерства інфраструктури у запровадженні умов для застосування європейської моделі ринку транспортних послуг залізничного транспорту в Україні. Розпочато виготовлення тисячі нових вагонів. Стабілізація маршруту “Шовковий шлях”.

Авіаційна галузь. Стовідсоткова готовність України до підписання угоди про спільний авіаційний простір з ЄС. Розпочато реалізацію цільової програми розвитку регіональних аеропортів. Ріст пасажирських перевезень склав 29 відсотків.

Активно розвиваються і відкриваються нові, старі регіональні аеропорти: Львів, Херсон, Запоріжжя, Чернівці, Рівне, Кривий Ріг, Житомир. Окремі з них дають збільшення пасажиропотоку на 65 відсотків. Перевезено понад 8 мільйонів людей, з яких понад 1,5 мільйона – транзитні пасажири. Міжнародний аеропорт “Бориспіль” завершує рік з прибутком у понад 1,2 мільярда гривень. Аеропорт дійшов до списку найбільших платників податків в Україні. Цього не було ніколи.

Морська галузь та водні шляхи. Почато проекту концесії морського торговельного порту “Херсон” та державної стивідорної компанії “Ольвія”. Розпочато роботу через заходу на ринок України світових портових операторів DP World та Hutchison Ports. За підтримки посольства Нідерландів розроблено ініціативу розвитку Дніпра, яка передбачає відновлення вантажних перевезень внутрішніми водними шляхами. Зменшено кількість процедур при оформленні приходу суден в морських портах України, середній час зараз складає 20 хвилин на противагу декількох діб, які були ще в 15-му році, в 14-му.

За підтримки місії американських інженерів, здійснено комплексне обстеження всіх шлюзів на Дніпрі. Вперше за багато років виділено 113 мільйонів гривень на їх реконструкцію. Розпочато роботу щодо створення морської адміністрації та докорінного реформування адміністрації морських портів України.

Поштовий зв’язок. Призначено нового керівника “Укрпошти” Ігоря Смілянського. Сформовано сучасну ефективну команду менеджерів. Розпочато процес корпоратизації. Збільшення фізичного обсягу відправлень “Укрпоштою” становило у випадку дрібних пакетів плюс 32 відсотки, посилу – плюс 38 відсотки. Збільшення доходів “Укрпошти” від надання послуг з пересилання дрібних пакетів у січні-вересні 16-го року становило 44 відсотки плюс. Від пересилання посилок – плюс 25 відсотків. Від розповсюдження періодичних друкованих видань – плюс 71 відсоток.

Боротьба з корупцією. Всі державні компанії та агентства транспортної галузі перейшли на систему публічної закупівлі ProZorro. Проведено 123 контрольних заходи, відкрито 12 кримінальних проваджень, звільнено 8 осіб у зв’язку відкриттям кримінальних проваджень. Окрім цього, в рамках “Укрзалізниці”, і зараз запускаємо цей проект на інших підприємствах галузі, створені моніторингові групи, до яких входять експерти як з громадського середовища, так і правоохоронних органів. Це результат роботи команди міністерства.

І я ще раз дякую уряду і парламенту за підтримку. Сподіваюся, наступний рік стане роком масштабного відновлення українських автошляхів, “відкритого неба”, приходу світових портових операторів та компаній лоукостів. Ми розвиватиме прикордонну інфраструктуру, наближуючи Україну до стандартів ЄС. Ми поєднуватимемо Україну комфортним та безпечним сполученням. Під особливою увагою життя – життя і безпека громадян. Рух розпочато, і його не спинити. Слава Україні!”






Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *