Якою буде мінімальна зарплата у 2017 році?

З метою збалансування бюджету, визначеного з оптимального розміру його дефіциту та упорядкування сфери державних видатків, що є основним завданням бюджетної політики на 2017 рік, виходячи із обмежених можливостей ресурсної частини бюджету видаткова частина проекту бюджету на 2017 рік є обмеженою та спрямована на вкрай нагальні потреби.

У проекті Державного бюджету України на 2017 рік передбачено підвищення мінімальної заробітної плати та встановлення її у розмірі: з 1 січня – 1 600  гривень, з 1 травня – 1 684  гривні, з 1 грудня – 1 762  гривні.

Так, у грудні 2017 року у порівнянні з груднем 2016 року розмір мінімальної заробітної плати зросте на 10,1  відсотка.

Розмір посадового окладу працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки планується визначити з урахуванням збереження грошового розриву між розміром мінімальної заробітної плати та розміром посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС, що склався у поточному році (265  гривень).

Також у проекті  Державного бюджету України на 2017 рік враховано реалізацію норм Закону України Про державну службу» в частині підвищення розмірів посадових окладів державних службовців.

Для реалізації вказаного у 2017 році передбачається збільшення видатків державного бюджету на оплату праці працівників бюджетної сфери у обсязі понад 50 млрд. гривень, порівняно з врахованими в бюджеті на 2016  рік.

З метою забезпечення належного соціального захисту кожного громадянина України у наступному році передбачено поетапне зростання розміру прожиткового мінімуму. Прожитковий мінімум у 2017 році розрахований з урахуванням його підвищення темпами, що на 2 відсоткових пункти перевищують показник прогнозного індексу споживчих цін на 2017 рік. У порівнянні з 2016  роком розміри прожиткового мінімуму зростуть грудень до грудня попереднього року  на 10,1 відсотка.

У проекті Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік передбачено  прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2017 року – 1544  гривні; з 1 травня – 1624  гривні, з 1 грудня – 1700  гривень;

дітей віком до 6 років: з 1 січня 2017 року – 1355  гривень, з 1 травня – 1426  гривень, з 1 грудня – 1492  гривні (середньорічний розмір становитиме 1 408  гривень);

дітей віком від 6 до 18 років: 1 січня 2017  року – 1689  гривень, з 1  травня – 1777  гривень, з 1 грудня – 1860  гривень (середньорічний розмір становитиме 1 755  гривень);

працездатних осіб: з 1 січня 2017 року – 1600  гривень, з 1 травня – 1684  гривні, з 1 грудня – 1762  гривні (середньорічний розмір становитиме 1 663  гривні);

осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2017 року – 1247  гривень, з 1  травня – 1312  гривень, з 1 грудня – 1373  гривні (середньорічний розмір становитиме 1295  гривень).

Враховуючи те, що прожитковий мінімум відповідно до Закону України “Про державні соціальні стандарти та державні гарантії” є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються розміри основних державних соціальних гарантій, у 2017 році підвищуватимуться розміри пенсій і державних допомог.

З метою забезпечення фінансовими ресурсами у необхідному обсязі виплати допомог загальний обсяг субвенції з державного бюджету на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам та допомоги на догляд за інвалідом I чи II групи передбачено на 2017 рік у сумі 53,9  млрд.гривень.

Для надання допомоги найуразливішим верствам населення в оплаті за житлово-комунальні послуги, придбання твердого палива та скрапленого газу у проекті Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік передбачено субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на  оплату житлово-комунальних послуг  у сумі 50,7 млрд. грн. та на придбання твердого палива і скрапленого газу у сумі 2,5 млрд. гривень.

Прогнозний обсяг видатків державного бюджету, що буде спрямований Пенсійному фонду України у 2017 році, складає 156,2  млрд. грн. та обрахований з урахуванням таких заходів:

  • збільшенням надходжень до Пенсійного фонду за рахунок зміни пропорції розподілу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування між фондами соціального страхування та Пенсійним фондом, а також від сплати єдиного соціального внеску до Пенсійного фонду від додаткових заходів, спрямованих на збільшення надходжень;
  • продовженням до 31 грудня 2017 року норм щодо припинення виплати пенсії та обмеження пенсій працюючим пенсіонерам на рівні 85% розміру пенсії, та виплати максимального розміру пенсії на рівні 10 740,0  грн.;
  • спрямуванням економії коштів по бюджету Пенсійного фонду України у 2016 році на часткову виплату пенсій за січень 2017 року (в тому числі святкові дні).

Зазначений обсяг видатків державного бюджету для Пенсійного фонду України дозволить забезпечити виплату пенсій, допомог та покриття дефіциту коштів Фонду відповідно до чинного законодавства.

Крім того зазначаємо, що Міністерством соціальної політики не подано проекти бюджетів та кошторисів фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування на 2017 рік, як це передбачено підпунктом 1 пункту 14 розділу VI Бюджетного кодексу України.

У проекті Державного бюджету України на 2017 рік по галузі охорони здоров’я враховано передачу на фінансування з місцевих бюджетів:

– видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я, що належать до кумунальної власності, з метою більш ефективного управління майном цих закладів;

  • 30  закладів охорони здоров’я, що знаходяться у сфері управління МОЗ, з метою упорядкування мережі закладів охорони здоров’я відповідно до функцій, які вони виконують.

При цьому, слід зазначити, що перелік зазначених закладів охорони здоров’я було визначено відповідно до пропозицій Міністерства охорони здоров’я (лист МОЗ від 12.07.2016  № 10.1-11/17424) в рамках заходів із бюджетної децентралізації.

Разом з тим, листом від 05.08.2016  № 10.1-11/20363 Міністерство охорони здоров’я відкликало зазначену пропозицію.

Порушене  питання було обговорено на погоджувальній нараді з питань формування проекту Державного бюджету України на 2017 рік та індикативних прогнозних показників обсягів видатків і надання кредитів з державного бюджету на 2018-2019 роки,  яка відбулась у Міністерстві фінансів 11 серпня 2016 року спільно з Міністерстом охорони здоров’я.

За результатами наради було прийнято рішення про необхідність перегляду Міністерством охорони здоров’я запропонованого переліку закладів та подання оновлених пропозицій Мінфіну.

Однак, на даний час нових пропозицій від Міністерства охорони здоров’я  з зазначеного питання до Мінфіну не надходило.

Таким чином, перелік закладів, що знаходяться у сфері управління МОЗ, та передаються на фінансування з місцевих бюджетів, у проекті Державного бюджету України на 2017 рік сформовано за попередніми пропозиціями Міністерства охорони здоров’я.






Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *