Державна аудиторська служба України і створена, і фінансується цілком законно

Державна аудиторська служба України і створена, і фінансується відповідно до вимог українського законодавства, заявила Голова Держаудитслужби Лідія Гаврилова.

«У відповідь на некоректні звинувачення деяких політиків стосовно того, що Держаудитслужба створена з порушенням законодавства, відповідально стверджую, що її створення і фінансування відбувається в межах законодавчого поля», – наголосила Лідія Гаврилова.

За її словами, створення Держаудитслужби відбулося з урахуванням усіх відповідних законодавчих актів, зокрема, Конституції України, Бюджетного кодексу України, законів України “Про центральні органи виконавчої влади”, “Про Кабінет Міністрів України”, “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні”.

Так, за Конституцією України Кабінет Міністрів України може утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати міністерства й інші центральні органи виконавчої влади (ЦОВВ), діючи в межах коштів, передбачених на утримання цих органів (пункт 91 статті 116). Відповідно ж до статті 5 Закону України “Про центральні органи виконавчої влади” міністерства й інші ЦОВВ утворює, реорганізує та ліквідує Кабінет Міністрів України за поданням Прем’єр-міністра України.

Аналогічні повноваження Уряду закріплені і Законом України “Про Кабінет Міністрів України”. Зокрема, цим законом передбачено що Уряд утворює, реорганізовує і ліквідовує міністерства та інші ЦОВВ у межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України на утримання органів виконавчої влади, затверджує положення про зазначені органи.

При цьому Стратегією сталого розвитку “Україна – 2020” (схвалена Указом Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015) та Планом заходів з виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України та Стратегії сталого розвитку “Україна – 2020” у 2015 році (затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04 березня 2015 р. № 213-р) передбачено завдання Уряду щодо реформи державного фінансового контролю та бюджетних відносин.

Реорганізація органу зі здійснення державного фінансового контролю – це не зміна вивіски, а оптимізація і вдосконалення його функцій, де пріоритетною стає робота на попередження порушень, зміна його акцентів та приведення фінансового контролю до сучасних вимог.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 р. № 868 “Про утворення Державної аудиторської служби України” утворено Держаудитслужбу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Держфінінспекцію шляхом перетворення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43 затверджено Положення про Державну аудиторську службу України (далі – Положення № 43).

Правові та організаційні засади державного фінансового контролю визначає Закон України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні”. Крім того, повноваження органів державного фінансового контролю з контролю за дотриманням бюджетного законодавства визначає стаття 113 Бюджетного кодексу України, а частина друга статті 19, частина шоста статті 20, стаття 26 тощо цього кодексу регулюють окремі питання контролю та аудиту у бюджетному процесі.

Відповідно до пункту 1 Положення № 43 Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовує і координує Кабінет Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Тобто утворення Держаудитслужби та затвердження Положення про неї відповідає вимогам усіх згаданих законодавчих актів.

Крім того, під час реорганізації Держфінінспекції у Держаудитслужбу була виконана вимога Кабінету Міністрів України щодо оптимізації граничної чисельності Держаудитслужби (постанова Кабінеті Міністрів України від 16 березня 2016 р. № 169).

Згідно із законодавством відбувається і здійснення видатків на забезпечення діяльності Держаудитслужби.

Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 868 Державна аудиторська служба України утворена шляхом реорганізації (перетворення) Держфінінспекції. За статтею 108 Цивільного кодексу України у разі перетворення до нової юридичної особи переходить усе майно, усі права та обов’язки попередньої юридичної особи.

Так само відповідно до пункту 6 Порядку здійснення заходів, пов’язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 1074, права та обов’язки органів виконавчої влади у разі перетворення органу виконавчої влади переходять до утвореного органу виконавчої влади.

Заходи з утворення Держаудитслужби були розпочаті наприкінці минулого року та тривали у поточному.

Так, постанова Кабінету Міністрів України № 868 “Про утворення Державної аудиторської служби України”, яка прийнята 28 жовтня 2015 року, набрала чинності 03 листопада 2015 р. Державна аудиторська служба України зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 08 грудня 2015 р.

Разом з тим Положення про Державну аудиторську службу України затверджено у лютому 2016 р. Граничну чисельність працівників апарату та міжрегіональних територіальних органів Держаудитслужби було визначено у березні поточного року.

Відповідно до Порядку здійснення заходів, пов’язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 р. № 1074), фінансування заходів, пов’язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією органів виконавчої влади або територіальних органів, здійснюється в межах коштів, передбачених на їх утримання законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

Крім того, відповідно до Бюджетного кодексу України у разі утворення державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їхньої діяльності у цьому періоді здійснюється в межах видатків, передбачених державним органам, які ліквідуються або реорганізуються через утворення таких нових державних органів.






Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *